B . T . L

تبلیغات زیر خط (BTL) گروه گسترش
تبلیغات زیر خط، نوعی از تبلیغات است که در آن برای ترغیب مصرف کنندگان به خرید کالا از ابزارهایی نظیر کاتالوگ، بروشور، سمپلینگ، فروش حضوری و غیره استفاده می گردد. این نوع از تبلیغات، معمولاً برای محصولاتی مورد استفاده قرار می گیرد که مصرف کننده نیاز به تجربه و کسب اطلاعات فوری در باره آن دارد. در این تکنیک، برخلاف روش های متداول (ATL) مخاطبان خاص را هدف برنامه های خود قرار می دهد. 
تبلیغات در نقطه خرید (POP) و نقطه فروش (POS) از دیگر تکنیک های تبلیغات زیر خط (BTL)، می باشند که در آن نیروی بازاریابی یا فروش در محل عرضه و در مجاورت کالای هدف به تبلیغات و ارائه اطلاعات محصول مبادرت می نماید. در واقع این نوع تبلیغات، اشاره به حالتی از ارتباطات دارد که در آن رسانه ای وجود ندارد. 
سمپلینگ نوعی دیگر از این نوع تبلیغات است که برای محصولات جدید و جذاب که آگاهی مصرف کننده نسبت به آنها کم و نیاز تجربه و  امتحان دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. بیشترین استفاده از سمپلینگ، در محصولات تند مصرف (FMCG) دیده می شود.
 
به طور کلی فعالیت های روابط عمومی از قبیل ارسال خبرنامه از طریق پست و یا ایمیل، اطلاع رسانی توسط پیامک به گروه های مشخص، شرکت در همایش ها و نمایشگاه های تخصصی، تبلیغ در رسانه های تخصصی، و … همگی زیر مجموعه تبلیغات زیر خط یا BTL می باشند.
 
سمپلینگ در گروه گسترش :
تبلیغات با استفاده از روش ارتباط مستقیم که امروز به شکلی بسیار وسیع و مداوم توسط شرکت ها و تولید کننده های جهانی مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان راه حلی کوتاه، مستقیم و بسیار تأثیرگذار شناخته شده است. این فرآیندها را عموماٌ با نام کلی سمپلینگ می شناسند.
یکی از برترین و موثرترین روش تبلیغاتی برای محصولات تند مصرف (FMCG) مانند مواد غذایی یا آرایشی و بهداشتی سمپلینگ و فعالیت های ترویجی (پروموشن) محصولات می باشد که نتایج مثبت آن در میان برندهای بین المللی و داخلی گواهی بر موثر بودن آن می باشد.
سمپلینگ و پروموشن روشی از تبلیغات جهت معرفی و شناخت دقیق محصولی جدید یا قدیمی از یک برند میباشد که مصرف کننده را به انتخاب سریع و بدون شک آن برند سوق میدهد.
 
مزایای سمپلینگ
 
1. تقویت تصویر برند در ذهن مشتری و افزایش فروش
2. تقویت ارزش محصول نزد مصرف کننده
3. معرفی محصولات و جذب مشتریان جدید
4. جذب دوباره مشتریان از دست رفته
5. امکان پاسخ گویی سریع و بلافاصله به سؤالات اولیه مصرف کننده
6. پاسخگویی به سؤالات مشتریان ناراضی و کسب رضایت آنها تا حد امکان
7. قدرت نمایی و کسب سهم بیشتر در مقابل رقبا 
8. راه اندازی تبلیغات کلامی در مورد محصول جدید یا برند
9. فرهنگ سازی استفاده درست از محصول
10. بومی شدن ارتباط بین مصرف کننده و تولیدکننده
11. عدم نیاز به هزینه اولیه از طرف مصرف کننده جهت تست محصول یا تجربه کاربردی آن
12. عدم وجود فاصله زمانی از معرفی تا استفاده
13. تأثیر آنی و قوی جهت خرید کالا
واحد سمپلینگ گروه گسترش، با در اختیار داشتن تعداد بسیاری نیروهای مجرب وکارآزموده، کارسمپلینگ محصولات مشتریان خود را در تهران و شهرستان ها با بهترین کیفیت وبالاترین بازدهی به انجام رسانده و در نهایت با محاسبه متوسط هزینه سمپلینگ به ازای هر مشتری، درصد موفقیت آمیز بودن  آن را به مشتری ارائه می نمایند.