انیمیشن

انیمیشن به‌شدت باعث ماندگاری پیام تبلیغاتی در ذهن مخاطب می‌شود. علت این موضوع نیز به خاطر شخصیت‌پردازی در انیمیشن است. پس در انیمیشن مهم‌تر از تکنیک، شخصیت‌پردازی است، چون این هنر قابلیت این را دارد که شخصیت‌ها را فانتزی‌تر و خیالی‌تر از واقعیت به مخاطب نشان دهد.
 
انیمیشن همیشه دارای جذابیت بوده و مخاطبان پروپا قرصی هم داشته است و وقتی ضرورت آن احساس شد خیلی زود جای خود را به عنوان وسیله ارزشمند کمک آموزشی و تبلیغاتی پیدا کرد. در واقع انیمیشن با تکنیک های متفاوت و زیبایش اعجاز کرد. بخصوص پیرایه ای که این اواخر به آن بستند یعنی انیمیشن کامپیوتری امروزه با وجود تکنیکهای رایج در انیمیشن کامپیوتری قدرت سازنده نسبت به سابق که فقط می بایست از تکنیکهای دوبعدی و یا اپیتکال استفاده می کرد، بیشتر شده است.
 
تردیدی نیست که انیمیشن کامپیوتری کمک زیادی به علوم و فنون مختلف اعم از آموزشی و صنعتی، پزشکی، هنری و سایر موارد نموده است. تیزرسازی که در حال حاضر یکی از کاربردی ترین بخشهای انیمیشن معاصر به شمار می رود در حال تبدیل شدن به یک صنعت گسترده و فراگیر است. تیزرهای کارتونی ویژگیهای منحصر به فرد خود را دارند. در تیزرهای کارتونی سازنده و یا تولیدکننده تنها محدود به واقعیتها نیست. هر چه غیر واقعی یا تخیلی را می توان جهت تبلیغ محصول به کار برد. انیمیشن جایگاهی برای نوآوری است. هرچه در ذهن بتوان تصور کرد، می توان در انیمیشن به تصویر کشید.
 
برای تبلیغ یک محصول می توان بی نهایت موجود خلق کرد و یا از حرکت دوربین های پیچیده که در فیلم زنده امکان ساخت آن نیست بهره برد. انیمیشن های تبلیغاتی ضمن آنکه ارزش سرگرم کننده آنی دارند، می توانند در سریع ترین زمان ممکن، مفهوم را انتقال دهند. در گذشته کمتر از انیمیشن در تبلیغات تلویزیونی استفاده می شد گرچه تکنیکهای رایج آن زمان چندان فوق العاده نبود اما کارکترهای تحرک دوبعدی و ریتم آگهی ها باعث در ذهن ماندن آنها می شد.
 
به دلیل وجود این قابلیت معمولا تیزرهای انمیشن جذاب ترند و وقتی تکرار می شوند نسبت به تیزرهای فیلم زنده دیرتر جذابیت خود را از دست می دهند. یک تیزر کارتونی خوب می تواند در هر زمان تأثیرگذار باشد.

گروه گسترش با علم به این موضوع و بررسی های انجام شده از عملکرد این نوع تبلیغات و بازخورد آن در بازار ، این روش را به مشتریان خود پیشنهاد میکند.